sâmbătă, 18 noiembrie 2023

Peste o mie de oameni, de diverse vârste, au manifestat astăzi la București sprijinul Palestinei

 Peste o mie de  oameni, de diverse vârste, au manifestat astăzi la București sprijinul Palestinei












Manifestația de susținere a Palestinei a fost puternic sprijinită sâmbătă, 14 noiembrie 2023. Peste de persoane au mărșăluit de la Piața Universității si pana la Statuia Eroilor Sanitari din parcul Eroilor din Capitală.



Manifestația de susținere a Palestinei a atras mulțime de oameni, de diferite varste, romani si palkestinieni, chiar si familii cu copii. Cu toții am strigat, la unison indignarea față de atrocitățile comise în Fâșia Gaza (Palestina).


Masacrele trebuie să înceteze


Organizată la apelul Asociației de Solidaritate România - Palestina, demonstrația a fost programată inițial să înceapă la orele 14, de la Piața Universității. Apoi, toți participantii au plecat în marș către zona Eroilor.


„Este important pentru noi să ne mobilizăm, este o urgență absolută. Masacrele trebuie să înceteze. Cerem o încetare imediată a focului", mi-a mărturisit Hassan, student palestinian la Bucuresti.


În procesiunea care a crescut pe măsură ce marșul a progresat, am putut vedea inclusiv mame cu copii, tineri si batrani, deopotriva, nu si forte politice locale, din păcate.



„Nu pot sta nemișcat pe canapea cu tot ce se întâmplă. Trebuie să facem ceva, să oprim masacrul. La nivelul nostru, protestul este singurul lucru pe care îl putem face. Dacă avem puțină umanitate, nu putem rămâne indiferenți când vedem bebeluși din maternitatile palestiniene", îmi spune, cu lacrimi în ochi o mama romanca.


O alta studenta, la Drept, de aceasta data romanca, de 23 de ani, îmi spune „trebuie să oprim genocidul, această epurare etnică”. „Nu mai este legitimă apărare, este de-a dreptul un masacru”, deplânge ea. Blocada de pe Fâșia Gaza întărește toate acestea. Am studiat dreptul internațional, sunt educata pe această temă. Am studiat mult chestiunea israelo-palestiniană și nu mă puteam vedea că nu particip la acest marș".


"Atâta timp cât nedreptatea persistă, vom continua să ne mobilizăm, îmi spune un alt tanar.

"Opriți ocupația" , au scandat manifestanții, în ploaia torențială, dar si "From the river to the sea, Palestine will be free, "Palestina liberă".


Palestinienii își afirmă drepturile și acest lucru nu este recunoscut de comunitatea internațională și, într-o zi sau alta, asta va trebui să se schimbe! Aceasta este ceea ce oamenii exprimă astăzi, și anume că nu există o poziție reală a țărilor mari în favoarea drepturilor palestinienilor, dar, mișcarea de astăzi, pune si Bucurestiul pe harta de sprijin a Palestinei si ne onorează si pe noi ca români, fiindca arătam solidaritate fata de un popor asuprit!

A consemnat Ciprian Pop

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu